maanantai 7. lokakuuta 2013

50 faktaa

Jossain lukemassasi blogissa haastettiin joku aika sitten (hirveen tarkka määritelmä :D) lukijat mukaan kertomaan itsestään 50 faktaa. Lähdin toki mukaan, koska postausideat on nyt vähän vähissä kun elämä on tällä hetkellä aika, no, elämätöntä :D Matkin tässä ihanaa Lauraa ja laitan ensin vain puolet, koska mäkin innostuin jaarittelemaan.

Oikolukiessani mietin että kannattikohan kaikkea sanoa  mutta no, facts on the table!!

Here we go:

1. Jos on jäänyt jollekin epäselväksi, oon puoleksi turkkilainen. Oon kuitenkin Suomessa syntynyt ja kasvanut. Turkin puolen sukulaisia en ole pahemmin tavannut mikä on sääli. Mun toinen nimi on turkkilainen, kai mussa jotain tummuutta on ja joitain ärsyttäviä turkkilaisia ominaispiirteitäkin löytyy.
2. Oon pessimistinen, äkkipikainen, kiroilen liikaa paljon ja lisäks pakkomielteinen ja vainoharhainen turvallisuuden suhteen eli laitoinko oven lukkoon, sammutinko kahvinkeittimen ja hellan, tapanko nyt kaikki jne. Jälkimmäinen on kyllä helpottunut Turkissa asuessa, jossa huolettomuus ottaa vallan. Kolme ekaa sen sijaan ei :D
3. Stressaan paljon melkeinpä kaikesta ja huolehdin asioista jo etukäteen. Ihan älyttömän raivostuttavaa jopa itsestä, mutta oon ollut tällainen jo kakarasta asti ja hankala muuttaa sitä.

 

Turkkilaista perua on ainakin vasemmassa kuvassa näkyvä tukka, joka on JÄÄTÄVÄ luonnollisessa asussaan. Ei tarvi miettiä miksi suoristan sen aina sellaiseksi kuten oikeassa kuvassa. On kylläkin justiinsa villiintymässä tuossakin kuvassa, ei tahdo aina pysyä :D

4. En oo ikinä ollut tyytyväinen mun ulkonäköön ja painoon, mutta nykyisin en uhraa niille enää niin paljon ajatuksia.
5. Oon haaveillut vuosia silmien laserleikkauksesta ja laseista eroonpääsemisestä. En pysty käyttään piilareita, joten oon aika naimisissa rillien kanssa. Lasit kuulemma sopii mulle, mutta kyllä ne tympäiseekin. Ja se leikkaus pelottaa, en ees pysty kattoon ohjelmia joissa se näytetään. Siinä sörkitään silmiä ja siirrellään kaikkia kalvoja!!! 
6.  Rakastan Titanicia. Leffa on upea, en suinkaan perusta siitä hömpästä rakkaustarinasta vaan kokonaisuudessaan siitä miten hienosti se on tehty. Muutenkin aihe kiinnostaa mua ja oon ahminut kaikkea siihen liittyvää. Se on niin kiehtova kaikin puolin.
7. Oon seurustellut useamman kerran, mutta jokseenkaan vakaviksi luonnehdittavia suhteita on ollut kaksi. Ja oon hyvissä väleissä lähes kaikkien exien kanssa, joten oon todistanut vääräksi kaikkien cosmomenaisten "tutkimustulokset" ettei se muka onnistu :D musta se on vaan hyvä juttu.
8. En tykkää lapsista. En osaa puhua niille, en osaa olla niiden kanssa, en tiedä miten niihin suhtautua. Kopassa makaavat pikkuvauvat on söpöjä, koska ne ei tee mitään. Muiden kanssa oonkin sitten sormi suussa.
9. Oon aina tykännyt älyttömästi koirista, muista eläimistä en niinkään. Vieläkin tykkään lukea sataan kertaan ahmittuja koirakirjoja.


 Mikki<3

10. Tykkään kirjoittaa kirjeitä ja kortteja, ja mulla on aina ollut paljon kirjekavereita. Nykyisin kaikki tuppaa olemaan vaan netissä:(
11. Rakastan tummaa suklaata, enemmän kuin muita suklaita. Eikä siitä tuu maha kipeäksi.
12. Ennen en voinut sietää kahvia, mutta nyt juon sitä. Eniten kyllä Nescafen valmiita. Ja kaako ja teekin maistuu.
13. Musta on tullut jotenkin herkkä noin viimeisen vuoden aikana. Ennen en itkenyt kuin harvoille ja valituille asioille, nyt tuntuu et vois märistä vaikka mistä. Ehkä multa on katkennut joku kyyneltenjohdin päästä :D
14. Oon huono luottamaan ihmisiin ja muutenkin epäileväinen suunnilleen kaikkea kohtaan. Toisaalta hyvä juttu mut välillä vois vähän löysätä. Mutta jos joku on liian hyvää ollakseen totta niin se yleensä onkin, kunnes toisin todistetaan. Enkä usko ennen kuin itse näen. Ynnä muuta pessimististä.
15. Mutta en oo ihan läpeensä musta tai mikään täysin kyyninen paska, sentään :D oon ihan hyvä tsemppaan muita ja kykenen kyllä näkeen ne valoisat puolet. Ja nykyisin en stressaa ihan niin paljoa, turkkilainen mentaliteetti "kyllä kaikki järjestyy" on ottanut vähän jalansijaa munkin mielessä. 

 Arkistokuvaa Alanyasta tekstivirtaa katkaisemaan.

16. En tykkää yhtään fantasiasta tai yliluonnollisista aiheista, mutta jostain syystä Taru Sormusten Herrasta ja Hobitti on yksiä mun lempileffoja. Ne on vaan niin hienosti tehty.
17. Oon hulluna kaikkiin typeriin tosi-tv -sarjoihin, mainittakoon nyt vaikka Huippumalli haussa, Muodin huipulle, Selviytyjät, Amazing Race, Catfish, Teen Mom.....  
18. Katson myös rikossarjoja, vaikka ne saakin mut joskus näkeen painajaisia enkä kestä mitään ruumiinavauskohtauksia :D i like to live dangerously!!
19. Oon huono autolla ajaja. Mun keskittyminen herpaantuu helposti, oon paska parkkeeraamaan ja pelottaa lähteä uuteen paikkaan autolla. Ilmeisesti myös ajan niinkuin känniläinen, koska poliisi on pysäyttänyt mut useasti puhalluttaakseen. 
20. Rutiinit tuo turvaa ja oon hyvin suunnitelmallinen muutenkin. Silti Turkissa eläminen on tehnyt noille ominaisuuksille hyvää, koska siellä on turha suunnitella yhtään mitään etukäteen eikä rutiineita oo olemassakaan. Joten oon onnistunut vähän löysäämään tässä.

 Kale-kukkulalta.

21. Olin joskus yläasteella kova aasialaisen musiikin fani, melkeinpä ernu :D nolottaa ne ajat. Toisaalta oon aina tykännyt muunkin maalaisesta musiikista, ja tänänkin päivänä kuuntelen jotain harvoja valittuja biisejä, korealaisia enimmäkseen. Aika vähän nykyisten, mutta edelleen löytyy paljon cd:itä ernuajoilta :D voi luoja.
22. VIHAAN pakkaamista. Varsinkin pitemmälle matkalle, puhumattakaan jostain 5kk:n reissusta... Mutta yhtä surkea oon pakkaamaan lyhyillekin matkoille. Siitä ei vaan tuu mitään.
23.Tykkään kutomisesta ja oon tehnyt kymmeniä sukkia itselle ja sukulaisille. Vähän kausiluonteista hommaa tosin, joskus teen sukan päivässä ja joskus väännän jotain monta viikkoa.
24. Mä en oo koskaan tykännyt minkäänlaisista tietokonepeleistä, mutta oon pelannut varmaan 10vuotta The Simsiä :D se on huippu.
25. Mulla ei oo ongelmaa rahankäytössä, mutta ostelen tosi paljon vaatteita. Toisaalta taas myllään vaatekaappia aika usein ja laitan vanhemmastapäästä kiertoon tai myyntiin. Rakastan kierrellä kaupoissa, vaikken ostaisi mitään.

Saa nähdä jääkö tää tähän, aika vaikeeta keksiä vielä 25 lisää.

 

Modern family :D<3 kuva täältä
 

10 kommenttia:

  1. Toi Titanic leffa on mua kiinnostanut ihan pienesta asti. En nyt muista mika ikaraja siina on, mut kun olin viela niin nuori etten saanut sita kirjastosta lainata niin valehtelin kirjasto ukkelille, et lainaan sen aidille. En tietenkaan halunnu sita palauttaa sen viikon laina-ajan paatyttya vaan menin kirjastoon ja sanoin ''aiti ei oo viela ehtiny kattomaan sita leffaa, niin saisko viikon lisa-aikaa'' hahah :D Mut on joo nykyaan jo se dvd mulla.
    Ma just tykkaan siita rakkaustarinasta, mutta myöskin ihan alkuperaisesta Titanicista tykkaan ja oon tosi kiinnostunut lukemaan kaikkia vanhoja juttuja siita. Ma jatin aika paljon dvd:ita Suomeen, mutta mun Titanic dvd:n (4dvd versio) otin mukaan tietty :) naytin mun miehellekin Titanicin tuossa talvella (ei ollu siis koskaan sita nahnyt aiemmin) ja eka ei millaan olis kiinnostanu mutta oli se sitten vissiin aika kiva elokuva.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hahaa voi pikku-Heli rukkaa kirjastossa! :D hyvä että sait kuitenkin. ja sulla on se 4dvd:n versio!! Oon niin kade :D

      mä oon kattonu sen leffan ainakin viis kertaa, ja kieltämättä esim. alku on välillä tylsä kun sen on niin monesti nähnyt, mutta sitten kun se törmää ja siitä se loppuleffa!! se tuntuu joka kerta:)

      Poista
  2. Samaistun täysin tohon Titaniciin hahah :-D!!! Ehkä yks kiinnostavimmista historiaan liittyvistä jutuista ikinä! Viime vuonna kun tuli satavuotta täyteen niin ostin kaikki maholliset IS-liitteet ja luin netistä irtoovan tiedon uudelleen ja kyllä, leffa oli pakko kattoa just sinäyönä uuudelleen! :-D outo mikä outo, mut kukaan mun kaveri ei tajuu tätä juttuu!

    Osaatko muuten hei puhua turkkia kuinka hyvin?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joooo se leffa on niiiiiin! mä katoin kanssa sen eilen taas, ja aina se törmääminen tuntuu mahassa asti. ja hei mulla on kans tuo IS-liite, just eilen kaivoin sen taas esille sen leffan kattomisen jälkeen :D se on hyvä.

      mun turkki ei oo kovin hyvä, koska isä ei sitä opettanut. parhaiten oon oppinut sitä nimenomaan turkissa, mut kirjoistakin vähän. sanotaanko että pärjään sillä, mut esim. kielioppi on vähän takeltelevaa.

      Poista
    2. oikeessa ympäristössähän onkin just paras tilanne opetella ja oppia, kirjoista on kauheen hankala alkaa mitään harjottelee varsinkin jos opiskelee itsenäisesti eikä oo ketään joka kunnolla opettais! :D

      Poista
    3. sepä se on! vaikka kuinka kiinnostais kieli niin tylsä kirja saa senkin innostuksen kuihtumaan. mun turkin kirja on just sellanen :D siinä on tosi vanhaa kieltäkin. mut tilasin uuden ja se on matkalla, pitänee tehdä vaikka postausta aiheesta kun pääsen tutustumaan siihen!

      Poista
  3. Jee, mahtavaa että säki teit tän! :) Mää voin alkaa sun kans kirjeenvaihtoon ku oon miettiny kans joskus, että miten harmi, ku IHAN kaikki on nykyään netissä... :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. saa kyllä nähä keksiikö enää toista 25! :D
      jee! siinä on kyllä viehätyksensä saada oikeita kirjeitä ja kortteja. nykysin tulee vaan laskuja ja mainospostikortteja:d

      Poista
  4. Miekin oon samaa mieltä tuosta Titanicista, mutta myös noista rikossarjoista! Meillä menee vaikka mitä nauhalle, mutta pelottaa niiden jälkeen :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo! esim Criminal Minds on niin mahtava ja kekseliäs, mut keväällä kun sitä näkyi joka ilta, niin näin jo painajaisia :D kaikista pahin on CSI, en kestä niitä ruumiinavauksia ja kaikkea ällöttävää.... paras sarja mun mielestä on Todistettavasti syyllinen, se missä selvitetään vanhoja tapauksia. eikä näytetä ällöttävyyksiä :D

      Poista